خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

مهمانان همسر آقای هاشمی چه کسانی بودند؟

  • تهران
  • دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۷۵

دوشنبه 8 بهمن 1375 //17 رمضان 1417 // 27 ژانویه 1996

 

[آقایان هلموت ورنر ارلیش و ویاچسلاو گیزاتف]، سفیران جدید اتریش و قزاقستان برای تقدیم استوارنامه آمدند. مذاکرات تشریفاتی بود. سفیر اتریش، کمی فارسی بلد بود؛ به خاطر اینکه افراد زیادی از فامیل او، در رابطه با ایران مأموریت داشته‌اند. دکتر [عباس] شیبانی، [نماینده تهران] آمد. گفتم اگر یادش است، ترتیب [چگونگی] تشکیل شورای انقلاب و اعضا را برایم تهیه کند.

[آقای محمد کریمیان]، نماینده سردشت و پیرانشهر آمد و برای تکمیل طرح‌های عمرانی استمداد کرد. [آقای غلامحسین نوذری]، نماینده کازرون، همراه [آقای اسدالله ایمانی]، امام جمعه و فرماندار آمدند و برای امور عمرانی، منجمله راه، کمک گرفتند. آقای [سیدحسین] هاشمی، نماینده میانه آمد. برای اصلاح مسیر اتوبان میانه ـ تبریز که از نزدیک میانه می‌رود و موارد دیگر عمرانی شهر، استمداد کرد.

عصر در شورای عالی مناطق آزاد، بحث منطقه آزاد شدن سرخس بود که ناتمام ماند و بحث زمین و بانک‌های داخلی و خارجی در مناطق آزاد که ناتمام ماند. افطار، کارکنان نهاد [ریاست‌جمهوری] میهمانم بودند. پس از افطار، تا ساعت هشت شب، کارها را تکمیل کردم.

به خانه آمدم. عفت میهمان داشت: خانم آیت‌الله خامنه‌ای، دختر امام و نیز مادر شهید لبافی‌نژاد. در گزارش‌ها، بحران در روسیه، به خاطر ادامه کسالت آقای یلتسین، مورد توجه است که طرح عزل او در مجلس مطرح است؛ با یک ماه مهلت. دیشب کمی برف در تهران آمده، ولی در جنوب کشور، بارندگی خوبی است.