خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

  • تهران
  • شنبه ۳۰ تیر ۱۳۷۵

 

 

شنبه 30 تیر 1375 / 3 ربیع‌الاول 1417 20 جولای 1996

 

ساعت نُه ونیم صبح به دفترم رسیدم. [آقای غلامرضا آقازاده]، وزیر نفت آمد. درباره تأمین ارز طرح‌های جدید پتروشیمی و فعال‏کردن قرارداد فروش گاز به ترکیه با استفاده از حضور دولت آقای [نجم‏الدین] اربکان، استمداد کرد. آقای [علی‏محمد] بشارتی، وزیرکشور، برای توضیح علت برکناری استاندار خراسان و انتخاب آقای محسنی آمد که قانع‏کننده نبود. آقایان دکتر [محمدرضا] هاشمی [گلپایگانی، وزیر فرهنگ و آموزش عالی] و [سیدمحمد] میرمحمدی، [دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی] آمدند؛ بر سر تعداد معاونان دانشگاه‌ها اختلاف نظر دارند تفاهمی برقرارکردم. آقای دکتر هاشمی از فشاری که بر سر مسئله اسلامی‏کردن دانشگاه بر مدیرانش وارد می‌شود، دلتنگ است.

عصر کارهای عقب مانده سفر را انجام دادم. [آقای قربانعلی سعادت]، استاندار آذربایجان غربی آمد. برای حل مشکلی که از جهت کسب درآمدهای محلی و صرف در موارد غیر مصوب دارد و نیز کمک برای بعضی از کمبودهای استان و مسئله سفر رهبری به آنجا استمداد کرد. آقای [جلیل] بشارتی، [رئیس] دفتر مناطق محروم [ریاست‏جمهوری]، برای گزارش‏کار آمد.

[آقای سیدیوسف رضا گیلانی]، رئیس مجلس پاکستان و همراهان آمدند. درباره حُسن روابط و اوضاع پاکستان و مسئله کشمیر و نزاع با هند و خط لوله گاز صحبت شد. دو نفر آمدند و مدعی بودند، افرادی نفوذی در نهاد و ریاست‏جمهوری را می‌شناسند. اطلاعاتی دادند؛ قرار شد تحقیق کنیم. تا ساعت نُه شب، کارها را تمام کردم و به خانه آمدم. نوشتن خاطرات سه روز گذشته تا ساعت یازده‏و نیم شب طول کشید.