خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1360 / کتاب عبور از بحران

خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1360 / کتاب عبور از بحران

بازداشت فضلی‌نژاد در وزارت خارجه

  • تهران
  • یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰
جواب هاشمی به نامه جوابیه بنی صدر

 صبح برای اینکه عفت و فاطی را به دکتر ببرم، دیرتر از خانه بیرون رفتم. مجلس تعطیل بود. ساعت نه و نیم به مجلس رفتیم. منتظر ماندند تا سعید آمد و آن‌ها را به چشم‌پزشک برد.

 آقای دکتر روحانی در دفتر منتظر من بود و در مورد اختلاف‌نظر بین کادر مدیران صداوسیما، مشورت کرد. آقای [حسین] غفاری  و آقای [علی] جنتی با هم نمی‌سازند و هر دو مسلمان خط امامی‌اند؛ و اثر نامطلوبی در کیفیت صداوسیما و درنتیجه در تمام انقلاب داردآقایان الویری و یارمحمدی هم آمدند و درباره شرایط صلاحیت محافظان نمایندگان مجلس صحبت داشتند. قرار شد، تحقیقات سپاه هر یک را تأیید کرد، عضو سپاه و در خدمت مجلس باشد. مسئله امنیت این روزها مهم و حساس است.

 ساعت یازده، در سمینار مدیران کل اقتصاد و دارائی در آمفی‌تئاتر وزارتخانه شرکت کردم و درباره تفاوت حقوق شرعی و مالیات و لزوم توجه دادن مردم به اینکه پرداخت مالیات جمهوری اسلامی، وظیفه شرعی است و جلب اعتماد مردم در امور مالی با حسن عمل و کار توضیحی در اینکه مالیات در مقابل خدمات و مخارج دولت است، صحبت کردم و خواستند که وقتی از امام برای ملاقاتشان بگیرم. قرار شد فردا در جمع دیگر ملاقات‌کنندگان امام، شرکت کنند.

 ظهر آقای صفاتی نماینده آبادان، همراه نماینده جنگ‌زدگان ساکن ملک شهر اصفهان آمدند و شکایت داشتند که استاندار می‌خواهد آن‌ها را منتقل کند و آن‌ها راضی نبودند. تلفنی با استاندار اصفهان آقای داودی صحبت کردم. قضیه جنبه سیاسی و حفظ کنترل دولت دارد. قرار شد چند خانوار که صاحب‌خانه‌ها اصرار به تحویل‌خانه خود دارند، منتقل شوند.

 نامه جوابیه آقای بنی‌صدر رسید و اصرار در گرفتن نوار سخنان آقای [بهزاد] نبوی در جلسه غیرعلنی دارند. جواب تهیه کردم.

 عصر در شورای مرکزی حزب [جمهوری اسلامی] شرکت کردم. آقای منصوری خبر سرقت اسناد سری وزارت خارجه با همکاری مشاور آقای بنی‌صدر و مدیرکل امور کنسولی و بازداشت فضلی نژاد را داد. حتماً هیاهو و تشنج به دنبال دارد.

 

تصاویر ضمیمه