اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • مروری بر خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

مروری بر خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

خاطرات آیت‌الله هاشمی: آقای نجفی رییس سازمان برنامه و بودجه آمد. گله داشت که وقتی خدمت رهبری گفته، برای حل مشکل اشتغال، ناچاریم سرمایه جذب کنیم، مواجه با برخورد سرد ایشان شده و با تعجب گفته‌اند: «سرمایه خارجی؟»
مروری بر خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

شعار سال: چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۷۶ | ۱۹ ذیقعده ۱۴۱۸ | ۱۸ مارس ۱۹۹۸

آقای یحیی آل‌اسحاق، وزیر سابق بازرگانی آمد. قائم‌مقام بنیاد مستضعفان است. گزارشی از وضع بنیاد داد. بیش از ۴۰۰ شرکت و بیش از پنج هزار میلیارد تومان، املاک و مستغلات با درآمد سالیانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان که ۷۰ درصد آن صرف جانبازان می‌شود و بقیه به مصرف محرومان دیگر می‌رسد. نزدیک دو هزار میلیارد تومان، گردش مالی دارند. از مشکلاتی که با بانک‌ها در رابطه با تسهیلات دارند، گفت. ۱۰ میلیارد تومان بودجه از دولت می‌گیرند. از رکود در کشور و کم شدن تولید و گران شدن نرخ بهره در بانک‌ها و بازار که گاهی از ۵۰ درصد هم بالاتر می‌رود و بانک‌ها هم برای امور بازرگانی کمتر از ۳۳ درصد نمی‌گیرند، اظهار نگرانی کرد.

دکتر روحانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی آمد. از وضع سیاسی و اقتصادی کشور در رابطه با رهبری و دولت و خطرهای امنیتی آن، اظهارنگرانی کرد. برای راه‌های علاج، مدتی مذاکره کردیم؛ من هم در نگرانی ایشان شریکم.

دیروز در دو تصادفِ اتوبوس‌های حامل دانشجویان برجسته ریاضی و دختران دانشجوی شاهد، جمع زیادی کشته شده‌اند و جمع بیشتری زخمی و مصدوم؛ باعث تأسف شد.

پنج‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۷۶

آقای نجفی رییس سازمان برنامه و بودجه آمد. گله داشت که وقتی خدمت رهبری گفته، برای حل مشکل اشتغال، ناچاریم سرمایه جذب کنیم، مواجه با برخورد سرد ایشان شده و با تعجب گفته‌اند: «سرمایه خارجی؟»

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انصاف‌نیوز، تاریخ انتشار ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۸۶۲۸۶، www.ensafnews.com.